V Praze se 15. února sešla hrstka porotců, předních českých designérů i dalších odborníků, kteří zvolili nejlepší automobilový design. Vítězem kategorie sériových aut je automobilová špička Ferrari FF, jejíž design se zrodil ve studiu Pininfarina. První místo mezi koncepty pak získal ekologický Volkswagen XL1.
Volba proběhla již popáté a ani tentokrát se neobešla bez chvilek napětí a emocí. V porotě zasedl například Jan Dědek,Tomáš Hyan, Jindřich Dušek, Pavel Hrubý, Ivan Dlabač i další. Uskutečnila se také odborná anketa AutoDesign Awards pod záštitou časopisu AutoDesign&Styling, jejíž hlavním úkolem bylo ukázat, jaké automobily oceňují samotní designéři, a představit automobilový design jako komplexní disciplínu, jejíž důležitost a vliv neustále roste. Hned na druhém místě za Volkswagenem XL1 se umístil předprodukční koncept Alfa Romeo 4C a třetí příčku obsadil Land Rover DC100. Mezi sériovými vozy se za Ferrari umístil Lamborghini Aventador LP700-4 a třetím nejlépe hodnoceným designem se stal Volkswagen Beetle.
Porotci neposuzovali nominované vozy jen z estetického hlediska, ale zkoumali také, jak jednotlivé projekty naplňují i ostatní předpoklady dobrého designu, jako jsou inovace, funkčnost, originalita, konzistentnost designu a další. Vítězný hybridní koncept Volkswagen XL1 tak zaujal především perfektním spojením čistého moderního a efektivního automobilového designu s tématem ekologie a šetrného provozu. Ferrari FF zase bodovalo díky silnému výrazu přední masky i atraktivním tvarům skvěle přizpůsobeným povaze prestižní značky, ale také renesancí originální architektury karoserie ve stylu „shooting brake".
Celkově letošní ročník ovládly, zejména v kategorii sériových vozů, sportovní automobily, což potvrzuje přirozené vedoucí postavení tohoto špičkového segmentu v celém automobilovém odvětví. V desítce nejlepších se umístily i vozy značek Volkswagen Up!, Kia Rio a třeba Opel Astra GTC. Designéři vítězných projektů převezmou ceny od zástupců poroty začátkem března na autosalonu v Ženeve.