Manfred Kielnhofer je autorem netradičního návrhu křesla z lepenkových trubek, které jsou odolné a pevné. Křeslo bylo poprvé vyrobeno roku 2002 a následně použito při několika příležitostech, papírové trubky zatím nejeví žádné známky opotřebení. Skládání trubek je při každém návrhu víceméně libovolné. Jelikož jde o použití již „využitého" materiálu, který je navíc zcela recyklovatelný, jedná se o ekologický koncept.
Na bázi návrhu „papírového" křesla vznikla další myšlenka - křeslo vyrobené z plexisklových trubek s vloženými neonovými trubicemi. Trubice jsou velmi snadno vyjímatelné, lze je tedy lehce vyměnit za neony jiné barvy a zcela změnit atmosféru prostoru. Křeslo je tak výborným artiklem třeba do obchodu nebo vstupní haly jakéhokoliv provozu - skvěle poutá pozornost. Díky variabilnímu osvětlení je víceméně universální.
Manfred Kielnhofer je rakouský fotograf, malíř a sochař, který ve své práci snoubí techniku, design i umění dohromady. Proslavil se zejména svými sochami „Strážci času", které se objevují a zase mizí na různých neočekávaných místech - protože nikdy nejsme bez dozoru. Podílel se na konceptu prvního rakouského bienále světelného umění, kde právě za svou „Interlux chair", tedy za křeslo z plexisklových trubek, sklidil velké uznání.
Zdroj: kielnhofer.at