Co všechno nyní můžeme zahlédnout na obloze? A co na ní teprve spatříme? Inženýři, kteří se zabývají vývojem a zdokonalováním letadel, se snažili přijít na to, jak bezpečně na nebe dostat a zprovoznit tzv. kovové ptáky. Jejich váha by se měla pohybovat okolo 70 tun a předpokládá se, že by mohli disponovat mnohem menší spotřebou paliva, která znatelně sníží emise oxidu uhličitého i rostoucí náklady na dopravu.
Začátkem tohoto roku se dva inženýři Geoffrey Spedding z Univerzity Jižní Kalifornie a Joachim Huyssen ze Severozápadní Univerzity v Jižní Africe spojili a společně zabrainstormovali nad tím, jak vyřešit tento spotřební palivový hlavolam zmíněného letounu. Po přebudování tradičního letadlového designu s cílem maximalizovat aerodynamiku kovového okřídlence přišli tito inženýři s brilantní a skvělou myšlenkou - letadla by měla vypadat jako jejich živé vzor - ptáci.
Aerodynamicky vylepšené navrhnuté letadlo by mohlo snížit tření větru, neboť právě to let vzduchem a stoupající i klesající pohyby letadla způsobují. Vylepšený designový koncept letounu by tedy znamenal podstatně lepší hospodaření s palivy.
"Zvolená designová konstrukce letadla tvoří komplexní a rozsáhlý problém, který skrývá mnohá omezení," prohlásil jeden z navrhovatelů Spedding. „Logicky se zaměřujeme především na následky a vliv této aerodynamiky. Pokud však nebude možné ji zprovoznit a navrhnout tak, aby skutečně fungovala, pak nemá smysl ji realizovat," upozornil.
Foto a zdroj : http://news.discovery.com