Časy, kdy se za spojením „kancelářské prostory“ skrývaly strohé formální místnosti se stoly a několika málo policemi, jsou dnes již minulostí. Naopak kreativita designérů bývá stále větší - dokonce taková, že v kanceláři můžete najít i automobilového veterána ze sedmdesátých let, zářivé neonové nápisy, nebo umělé stromy. Díky architektovi Gerrymu Cahillovi a kreativci Johnu O’Shaughnessymu má toto vše ve svých nových kancelářských prostorech i agentura VERVE.
Irská komunikační společnost VERVE hledala ideální prostory pro své nové kanceláře téměř dva a půl roku. Zástupci moderní společnosti spolupracující s velikány jako je Google, Coca-Cola nebo Diageo věděli, že hledají něco výjimečného. Prostory nakonec našli v bývalé továrně na svíčky na Erne Street v Dublinu, a pomocí architekta Garryho Cahilla i kreativního ředitele Johna O’Shaughnessyho její vzhled i funkčnost dovedli k dokonalosti. S ohledem nejen na estetickou stránku, ale i produktivitu a spokojenost zaměstnanců, továrnu z 20. století proměnili v moderní galerii umění ve stylu 90. let.
Prostor je řešen jako dvoupatrový, s dominantní bílou barvou působící elegantně, vzdušně a spíše minimalisticky. Důležité jsou zejména poutavé detaily, které právě díky bílé ještě více vynikají.
Motto společnosti „We are live“ vás upoutá hned při vstupu do budovy, neboť je hrdě přeneseno na výrazný světelný nápis ve stylu Las Vegas, umístěný na středový sloup točitého schodiště. Stejně tak nepřehlédnete nebesky modré sofa a otoman s poblíž stojícím umělým stromem, které slouží jako čekárna pro případné hosty. Za ní pak dále zaujme stěna mohutně pomalovaná ve stylu graffiti.
Co vás ale překvapí a osloví nejvíce, bude bezesporu automobilový veterán – černý Citroen DS z roku 1973, který postává ve vstupní hale před schodištěm vedoucím do horních kanceláří. Při bližším zkoumání navíc zjistíte, že automobil není jen designovým prvkem, jak by se mohlo zdát. Designéři jeho interiér předělali na jednací prostor pro čtyři osoby, ve kterém všichni sedí v kožených sedačkách čelem k sobě. Zajímavá je dokonce ale i historie auta, neboť nejde o žádný účelově nakoupený prvek – toto auto si původně koupil ke 30. narozeninám sám ředitel VERVE, ovšem se třemi dětmi později nenašel pro veterána využití. Nyní má tedy poslání nové. V moderním prostoru se skvěle vyjímá, a kontrastuje s dalšími uměleckými prvky.
Na otevřený prostor prvního podlaží pak navazuje podobně laděné patro, které je s prvním podlažím propojeno pomocí galerie se skleněným zábradlím. Zde najdete zasedací místnost se skleněnými stěnami namísto klasických, kancelářské prostory se stoly a otevřeným prostorem i samostatné kanceláře oddělené prosklenými stěnami. Na zdech dominuje opět bílá, podlahy jsou ve dřevě. Důraz je zde opět kladen na detaily jako je pestrobarevný pruhovaný nápis v zasedací místnosti nebo zajímavý netradiční sedací i odkládací nábytek v kancelářích.
Zdroj a foto: http://design-milk.com