To, že se dá obraz namalovat pastelkami, asi nikoho z vás nepřekvapí. Ovšem obrazy, které jsou pastelkami tvořeny, v tom smyslu že tyto obrazy mohou být z pastelek přímo složeny, to už tolik všední záležitost není. Obzvláště v momentě, kdy autor od jednoduchých symbolů přejde k propracovaným výjevům.
Obrazy se dnes dají vytvářet ze všeho možného, a jistě i vás samotné napadne několik netradičních technik či nápadů, jak vytvořit umělecký obraz. Pastelky jsou v tomto směru poměrně nudnou variantou, kterou znají už děti v mateřské školce, a tudíž vás nijak nepřekvapí. To ale pouze do momentu, než uvidíte některé z děl umělce Christiana Faura.
Tento umělec z amerického Ohia se totiž rozhodl použít pastelky jinak, než máme klasicky ve zvyku. Použil je totiž konkrétně jako základní stavební kameny jakési obrazové mozaiky, jejíž jednotlivé dílky tvoří barevné špičaté konce voskových pastelek. Kombinováním různých odstínů pastelek tak ve finále Faur bravurně a s lehkostí stínuje, a především modeluje množství portrétů s obličeji, i částmi postav.
Jedním z hlavních témat Faurovy tvorby jsou pastelkové portréty vytvořené podle starých fotografií z období „Great Depression", tedy ekonomické krize z období před 2. světovou válkou. I proto je řada jeho pastelkových obrazů v tónech černé, hnědé a béžové, jak je obvyklé na starých fotografiích. Mimo to je ale autorem celé řady dalších portrétů v barevném i černobílém provedení i několika obrazů s tématikou života obyčejných lidí či přírody.
Přestože Christian Faur využívá pouze hrotů voskových pastelek, jeho obrazy jsou neskutečně realistické a věrně kopírují své předlohy. Obrazy sice jsou body roztříštěny, ale pokud se soustředíte na tóny a linie, můžete snadno na „rozporcovanost" zapomenout. Částečně za to může i fakt, že Faur s pastelkami nijak nešetří, a na jednom obraze jich najdete přes tisíc. Pokud byste se tedy sami chtěli do podobných kousků pouštět, vybavte se pořádným počtem balíčků voskovek.
Zdroj a foto: http://www.christianfaur.com