Tak lahodný mok, jako je víno, si rozhodně zaslouží reprezentativní prodejní prostory. Proto praví gurmáni rozhodně nekupují víno v supermarketech, ale ve specializovaných prodejnách, které mají zcela jinou atmosféru. Příkladem je i prodejna vína v Německém Stuttgartu, která vás ohromí svým moderním designem.
Prodejna vína se pochopitelně neobejde bez významného počtu stojanů na lahve. Ty však mohou mít různou podobu, a konkrétně designérské studio Furch Gestaltung + Produktion si vybralo design barevné mřížky. V této mřížkovité konstrukci jsou lahve uloženy naležato, přičemž na rozdíl od klasického nábytku například ze dřeva nemá takováto konstrukce plné stěny, a je tudíž všemi směry průhledná. Designovou třešničkou na dortu jsou pak připínací držáky na vybrané ukázkové lahve, které je možné umístit na čelo mřížované kostky. Lahve v nich jsou pak umístěny nastojato, a prezentují například lahve s vínem uložené ve stojanu, jejichž etiketu by jinak zákazník (například ve výšce) nemohl vidět.
Pro ukládání lahví zvolili designéři kostky z kovových mřížek v různých pestrých barvách, od červené či žluté, přes tyrkysovou, až po šedou. Vzhledem k tomu, že mříž je tvořena tenkým drátem, nejsou barvy příliš provokativní, přesto ale dostatečně pestré na to, aby interiér oživily a upoutaly váš zrak. Jednotlivé kostky jsou pak na sebe ukládány buďto klasicky tak, že na sebe navazují všechny hrany a tvoří souvislou stěnu, nebo naopak určité díly jakoby chybí, a pak například vybrané bloky jakoby levitují.
Do každé ocelové drátované kostky se vejde 25 lahví vína, přičemž lahve mohou mít různé tvary i drobné odchylky ve velikosti. Designérům se tímto způsobem podařilo naskládat do sedmdesáti metrů čtverečních prostoru úctyhodných dvanáct tisíc kusů lahví, a ještě zachovat prodejně Weinhandlung Kreis punc stylového místečka, ve kterém se zákazníci budou cítit útulně.
Zdroj a foto: http://www.dezeen.com