Nejen interiérový, ale také nábytek exteriérový je perfektní příležitostí pro kreativní nápady. Francouzsko-argentinský designér Pablo Reinoso a jeho „Spaghetti benches" (neboli „Špagetové lavičky") jsou toho příkladem. Funkční, moderní, a kreativní v pravém slova smyslu. Když si takovouto lavičku postavíte pod svou zahradní pergolu, návštěvy ani kolemjdoucí už nic jiného zajímat nebude.
Jedním z nejčastějších kusů exteriérového nábytku jsou lavičky, které patří jednak na zahrady, ale také na veřejná prostranství, kde slouží jako oáza odpočinku. Zatímco v minulosti byl kladen důraz především na funkčnost, moderní trendy směřují k vyrovnanosti funkční a estetické stránky. Pohodlné sezení může tedy i lahodit oku, což dokazuje například kolekce laviček Pabla Reinosa, rodáka z Buenos Aires.
Dominantním materiálem kolekce se stalo dřevo, které nabývá nezvyklých tvarů. Jak už napovídá název kolekce, výsledek připomíná oblíbený italský pokrm, špagety. Lavičky jsou totiž vyrobeny v klasickém stylu, tedy kovovou konstrukcí s dřevěnými laťkami rozestoupenými od sebe. Novinkou ale je, že je občas nějaká ta laťka tak trochu delší, a poněkud zakroucenější, než je zvykem. Nábytek se tak třeba plynule přelévá v nástěnnou dekoraci, připomínající popínavou rostlinu. Nebo je jedna lavička spojena s druhou pomocí dřevěného spojení věrně připomínajícího špagety.
Jak říká sám autor Pablo Reinoso, práce na výrobě kolekce je zajímavá, ale časově nesmírně náročná. Zatímco normální parkovou lavičku vyrobí jeden člověk za dva dny, u špagetových laviček jsou to dva měsíce. Dřevěné „špagety" jsou totiž lepené, a to z velmi velkého množství kousků, tak aby záhyby působily zcela realisticky.
Celkově kolekci tvoří dvanáct různých modelů, od drobnějších laviček bez opěradla, přes klasické prohnuté lavičky, až po lavičku se špagetami zasahujícími napříč několika poschodími. A dokonce se najde i jeden model vytvořený z kovu namísto dřeva, pokud hledáte například kousek, který vydrží téměř cokoliv. Zde byl ale tvůrce s délkou „špaget" skromnější, a důraz je spíše na vlnění a prolínání.
Zdroj a foto: www.pabloreinoso.com